021.230.99.84
 
newsletter
Regulile calatoriei cu avionul
share tweet    e-mail print
Close
 

Regulile de eticheta pentru cei care calatoresc in interes de serviciu se aplica tuturor pasagerilor unui avion. De cele mai multe ori, cei care incalca aceste norme reduc semnificativ experienta placuta a zborului pentru toata lumea, inclusiv pentru ei insisi. Iata cateva reguli de eticheta:

Conform regulilor de eticheta pentru calatorii in interes de serviciu, bagajul de mana trebuie tinut in compartimentul de deasupra capului, iar un alt obiect personal trebuie depozitat sub scaunul din fata. Pasagerii trebuie intodeauna sa puna un singur bagaj in spatiul de deasupra scaunului, insa de multe ori, cei care se imbarca printre primii depoziteaza ambele bagaje de mana in acel compartiment, pentru a avea mai mult loc pentru picioare in timpul zborului. O alta proasta practica de eticheta consta in faptul ca unii pasageri folosesc spatiile de depozitare pentru bagaje din partea din fata a avionului, in timp ce scaunele lor sunt mai in spate. Astfel, ceilalti pasageri sunt nevoiti fie sa-si puna bagajele in alta parte (poate mai in spate) sau sa le incredinteze echipajului de zbor, ceea ce ar putea intarzia decolarea. Daca purtati o haina de iarna, regulile de eticheta va cer sa o impaturiti cat mai bine si sa o puneti deasupra bagajului de mana din compartiment. Țineti minte ca pasagerii trebuie sa depoziteze un singur bagaj de mana in compartimentul de deasupra capului si cu siguranta ceilalti calatori se vor simti confortabil. Regulile de eticheta pentru cei care calatoresc in interes de serviciu mai spun si ca pasagerii trebuie sa ramana asezati pe scaunele lor pana ce s-a imbarcat toata lumea.

Respecta locul inscris pe bilet

Multi oameni tin sa consulte lista cu dispunerea pasagerilor atunci cand isi confirma locul, pentru a vedea daca nu cumva exista vreun loc liber in alta parte si a-l revendica imediat ce se urca in avion. Acest lucru da nastere la situatii jenante. De exemplu, poate echipajul de la poarta de imbarcare deja a alocat acel scaun altui pasager si cand acea persoana se urca in avion, va trebui sa ceara ocupantului abuziv sa se mute. In general, cei care recurg la aceasta practica cel mai des sunt cei care stau pe locurile din mijloc. Va rugam sa intelegeti ca tuturor ne-ar placea sa facem schimb de locuri, daca se poate, dar regulile de eticheta cer ca orice schimb posibil sa se faca doar dupa decolare.  Astfel, e posibil ca unii dintre pasageri sa piarda ocazia de a pune mana pe un nou loc si sa ramana cu locurile atribuite lor initial, dar in fond, acestea au fost fie alese de dumneavoastra sau v-au fost atribuite de linia aeriana, conform prevederilor contractului de zbor.

Grija la schimbarea locului

Conform regulilor de eticheta pentru cei care calatoresc in interes de serviciu, au intaietate in alegerea locurilor cei care calatoresc si doresc sa stea impreuna. Incercati sa va puneti in pielea celuilalt pentru cateva clipe si o sa va dati seama care este atitudinea corecta. De exemplu, un pasager ar putea fi nevoit sa renunte la locul sau de la geam sau de la culoar pentru a permite unei mame sau unui tata si copilului sa stea impreuna. De asemenea, e foarte folositor ca insotitoarea de zbor sa anunte aceasta cerere si sa incurajeze pasagerii sa-si schimbe locurile. Totusi, daca cererea vine din partea a doi tovarasi de calatorie adulti care au locuri pe acelasi rand dar doresc sa stea unul langa celalalt, aceasta cerere de multe ori presupune schimbarea unui loc din mijloc cu unul la geam sau la culoar. Majoritatea oamenilor nu vor fi deranjati de aceasta rugaminte. Insa, daca in urma schimbului de locuri va veti pierde locul de la geam sau de la culoar, ganditi-va bine cat mai aveti de zburat pana la destinatie, inainte de a accepta sa fiti inghesuiti pe un loc din mijloc (mai ales daca tovarasii de calatorie care au dorit schimbul stateau pe randuri diferite).

Nu acaparati bratele fotoliilor

Conform regulilor de eticheta pentru cei care calatoresc in interes de serviciu, bratele fotoliilor vor fi folosite de persoana care sta pe locul din mijloc, insa curtoazia trebuie extinsa si celorlalti. Problema referitoare la cine merita sa foloseasca bratele scaunului in avion se datoreaza dorintei pasagerilor de a beneficia de cat mai mult spatiu in jurul lor, o intentie mai degraba egoista. Daca scaunele sunt dispuse cate trei la rand, persoana din mijloc este cea care are dreptul sa foloseasca bratele scaunului, pentru ca pasagerii de la geam si de la culoar au oricum ceva mai mult spatiu. Totusi, cei care stau pe scaunul din mijloc ar trebui sa inteleaga faptul ca pasagerii din stanga si dreapta lor vor avea si ei nevoie de un pic de spatiu sa-si sprijine coatele, astfel, pasagerul din mijloc trebuie sa faca un mic compromis si pentru ceilalti, pentru ca toata lumea sa se simta cat mai confortabil cu putinta in timpul zborului. Daca scaunele sunt dispuse cate doua pe rand, bratul comun trebuie “impartit” intre cei doi pasageri astfel incat amandoi sa beneficieze de acelasi grad de confort. Daca nu sunteti siguri care e cea mai buna metoda, intrebati.

Reguli de rabatare a scaunului

Conform regulilor de eticheta pentru cei care calatoresc in interes de serviciu, nu este politicos sa va rabatati scaunul in spate la maxim, deoarece il puteti deranja pe cel din spatele dumneavoastra. Multi pasageri au impresia ca au dreptul sa-si lase scaunul in spate cat de mult se poate, pentru a mai castiga cativa centimetri de spatiu, dar nu se gandesc niciodata ca pasagerul din spate ar putea sa foloseasca masuta pentru a citi sau a lucra la laptop. De asemenea, calatorii nu isi dau seama ca parul si capul lor ajunge mult prea aproape de fata persoanei din spate. Faptul ca scaunul este conceput in asa fel incat sa fie extensibil nu este un motiv suficient pentru a-l lasa in spate cat de mult se poate. Daca doriti sa lasati scaunul mai mult in spate, intrebati pasagerul din spatele dumneavoastra daca se poate si daca ii ramane suficient spatiu. Va puteti relaxa atat cat va permite scaunul doar daca pasagerul din spate nu are nimic impotriva.

Vecinii de zbor...

Regulile de eticheta pentru cei care calatoresc in interes de serviciu incurajeaza pasagerii care stau unul langa altul sa faca cunostinta, dar sa nu continue sa vorbeasca tot zborul. Ca parte a experientei zborului cu avionul, veti fi fortati sa impartiti spatiul cu persoane necunoscute, asa ca este rezonabil si politicos sa dai putina atentie persoanei de langa dumneavoastra, pentru a le spori nivelul de confort in timpul zborului. Puteti realiza aceasta fie cu un zambet, o inclinare usoara a capului privind persoana respectiva in ochi sau cu un salut verbal scurt. De multe ori, unii pasageri cred ca experienta aeriana este o ocazie pentru a sta de vorba cu o persoana nou intalnita aproape pe tot parcursul zborului. Trebuie sa va ganditi ca persoana cealalta nu vrea sa stea de vorba atat de mult , poate ca vrea fie sa doarma, sa asculte muzica sau sa lucreze. Exista putine exceptii de la regula, cazuri in care discutia din avion este atat de placuta incat ambii pasageri vor continua sa converseze aproape tot zborul.

Pastrati curatenia

Regulile de eticheta pentru cei care calatoresc in interes de serviciu incurajeaza pastrarea curateniei la toaleta. Pasagerii pot folosi toaleta avionului doar dupa ce primesc permisiunea sa se ridice de pe scaune. Apoi, daca sunt asezati pe un scaun din mijloc, trebuie sa ceara voie celorlalti sa treaca – cand se intampla asta, nu-i asa ca a fost o idee buna sa va imprieteniti cu cel de langa dumneavoastra, cum am recomandat mai sus? In orice caz, odata ajunsi in toaleta (fiti rabdatori si politicosi daca este coada), tineti minte ca acest spatiu, foarte mic, este folosit de toata lumea din avion. Conform regulilor de eticheta, trebuie sa faceti tot posibilul sa nu improscati cu apa peste tot si sa ridicati prosoapele de hartie care cad pe jos. Faceti orice e nevoie pentru a va asigura ca atat scaunul dumneavoastra cat si toaleta raman curate.

Nu lasati gunoi in urma

Regulile de eticheta pentru cei care calatoresc in interes de serviciu cer ca gunoiul sa nu fie lasat in buzunarele scaunelor inainte de debarcare. Pasagerii tind sa considere buzunarul scaunul din fata drept spatiul lor personal pentru a depozita diverse lucruri si gunoaie. In timpul zborului, pasagerii, inclusiv cei care calatoresc in interes de serviciu, vor pune ambalaje, ziare, sticle goale de apa si multe altele in acest buzunar, pana ce apare o insotitoare de zbor sa le ia. Din pacate, multi calatori uita sa dea gunoiul insotitoarei de zbor si unele dintre obiecte, in special ambalaje mici si firmituri, raman mostenire urmatorilor pasageri ai aeronavei. Dragut...

Debarcare politicoasa

Regulile de eticheta pentru cei care calatoresc in interes de serviciu cer ca procedurile de debarcare sa inceapa cu cei asezati cel mai aproape de iesire. Se pare ca cei mai multi pasageri sunt gata sa paraseasca avionul imediat dupa aterizare, si o sa-i vedeti impingandu-se si insfacandu-si bagajele cat de repede pot. Este recomandat sa ramaneti pe locul dumneavoastra pana va vine randul sa coborati si tineti minte ca in cele mai multe situatii, pasagerul de pe partea usii (de obicei stanga) este cel care trebuie sa iasa primul pe culoar si sa-si ia bagajul din compartimentul de deasupra capului. Dupa ce pasagerii de pe aceasta parte au parasit randul, urmeaza cei de pe partea cealalta. Abia dupa aceea urmeaza randul urmator, si asa mai departe. Cu o singura exceptie: daca se anunta ca anumiti pasageri trebuie sa coboare primii, din orice motiv, este recomandat sa ramaneti pe locurile dumneavoastra pentru a le permite acestora sa debarce imediat.

Fiti punctuali

Conform regulilor de eticheta pentru cei care calatoresc in interes de serviciu, pasagerii trebuie sa soseasca la aeroport destul de devreme, pentru a se imbarca atunci cand avionul este gata. Adeseori, pasagerii isi calculeaza ora de sosire la aeroport pentru a avea timp sa treaca de verificarile de securitate si sa ajunga la avion cu cateva momente inainte de a incepe imbarcarea.  Daca vreti sa stiti, acestia sunt cei care, de cele mai multe ori, se urca ultimii in avion si ii intarzie pe ceilalti pasageri care au sosit mai devreme si au asteptat rabdatori sa se imbarce. Exista situatii in care unii pasageri se plimba prin terminal sau stau intr-un lounge din aeroport ca sa treaca timpul si uita ca trebuie sa se imbarce. Pentru orice alte situatii, va rugam tineti minte ca daca intarziati si nu va imbarcati in intervalul de timp stabilit, ii veti intarzia pe toti ceilalti pasageri. O recomandare: nu dati vina pe coada de la verificarile de securitate daca nu ati ajuns cu cel putin 90 de minute mai devreme de decolare.

Pentru mai multe detalii si rezervari, suna acum la:
021.230.99.84